KRATY POMOSTOWE - KŁODZKO
Kraty wema (kraty pomostowe) produkujemy od 1985 roku i w chwili obecnej jesteśmy doświadczonym i liczącym się na rynku producentem tego wyrobu.
Wykonujemy dwa typy krat pomostowych: zgrzewne i wciskane. Obydwa typy mogą być wykonane jako kraty antypoślizgowe (serrated) z użyciem nacinanych płaskowników. Produkujemy kraty pomostowe w wymiarach typowych, a także w dowolnych w/g potrzeb zamawiającego.
Specjalnością zakładu są wyroby specjalne: kraty o nieregularnych kształtach, kraty ciężkie przenoszące duże obciążenia, kraty kartonowe oraz kraty ze stali nierdzewnej i kwasoodpornej.
Zasady konstrukcji krat pomostowych są zgodne z normą DIN 24537 i 24531. Zabezpieczane antykorozyjnie przez cynkowanie ogniowe w/g EN ISO 1461. Posiadamy badania wytrzymałościowe naszych wyrobów przeprowadzone przez Politechnikę Wrocławską. Kraty nasze mają wszechstronne zastosowanie w budownictwie przemysłowym, energetycznym, w zakładach chemicznych, oczyszczalniach ścieków jako pomosty robocze, obsługowe, ciągi komunikacyjne, pokrycia kanałów, stopnie schodowe itp.
Zakład nasz dostarcza kraty pomostowe (kraty wema) do wielu firm w Polsce, a także za granicę, jesteśmy liczącym się producentem tego wyrobu.
RODZAJE KRAT POMOSTOWYCH
- KRATY POMOSTOWE ZGRZEWANE
Kraty zgrzewane z płaskowników nośnych o grubości od 2 mm do 5 mm i specjalnie przygotowanych prętów łączących (poprzecznych) o średnicy 6 mm.
Zasady konstrukcji krat pomostowych są zgodne z normą DIN 24537.
Kraty zgrzewane tej konstrukcji eliminują możliwość poślizgu niemal w każdych warunkach. Wielkość oczka: 16x25, 25x25, 30x32, 30x44, 30x70 mm i inne. Wysokość krat: 25, 30, 40 mm lub wg potrzeb.
Oznaczenia krat:
KOZ - krata zgrzewana obramowana, pręt żłobiony
NOZ - krata zgrzewana obramowana, typ serrated
KNZ - krata zgrzewana nieobramowana
Przykładowe oznaczenie:
KOZ (30x32) (30x3), L = 500, B = 1000.
Krata zgrzewana obramowana, pręt żłobiony, wymiary oczka, wymiary płaskownika nośnego,
L - długość nośna kraty, B - szerokość kraty.
Zabezpieczane antykorozyjnie przez cynkowanie ogniowe w/g EN ISO 1461.
- KRATY POMOSTOWE WCISKANE (PRASOWANE)
Kraty wciskane (kraty prasowane) produkowane są metodą wprasowania specjalnie wyciętych płaskowników nośnych połączonych z płaskownikami poprzecznymi ułożonymi pod kątem prostym. Zasady konstrukcji krat pomostowych są zgodne z normą DIN 24537.
Grubość od 2 do 5 mm.
Wielkość oczka: 33x11, 22x33, 33x33, 44x33, 66x33 i inne wg potrzeb. Wysokość krat: 25, 30, 40, 50 mm i inne.
Maksymalna długość kraty 2200 mm, maksymalna szerokość 1700 mm.
Zabezpieczane antykorozyjnie przez cynkowanie ogniowe w/g EN ISO 1461.
- KRATY NACINANE (SERRATED)
Kraty serrated (nacinane) - kraty antypoślizgowe, charakteryzują się zwiększonym współczynnikiem tarcia. Płaskowniki nośne mają wycięte ząbki zwiększające właściwości antypoślizgowe. Kraty nacinane (kraty antypoślizgowe) stosuje się do wykonania pomostów w miejscach, gdzie istnieje zagrożenie związane z obecnością śniegu, lodu, smarów i wilgotności.
Dane techniczne (obciążenie, masa, wielkość oczek, wymiary płaskowników nośnych) są takie same jak dla standardowych krat z płaskownika i pręta. Kraty wykonywane są w różnych kształtach zgodnie z życzeniami zamawiającego.
- KRATY POMOSTOWE TYPU OFFSHORE
ZWM Rapmet produkuje kraty pomostowe typu Offshore (kraty antypoślizgowe). Są to kraty wykonane z płaskowników nacinanych (seratowanych), pomiędzy płaskownikami nośnymi wbudowany jest pręt okrągły, który zagęszcza oczko, powodując dodatkowe wzmocnienie (specjalna forma krat zgrzewanych). Takie rozwiązanie zapewnia test przelotu kulki o średnicy 15 lub 20 mm.
Oczko kraty: 38x101, 41x100 i inne
Płaskowniki nośne: 25x3, 50x5 i inne
- KRATY POMOSTOWE CIĘŻKIE
Krata pomostowa ciężka ma zastosowania na placach składowych, w halach produkcyjnych i magazynach, portach morskich i lotniczych.
Konstrukcja kraty pomostowej:
wysokość płaskownika nośnego od 50 do 150 mm
grubość płaskownika nośnego od 6 do 10 mm
oczko 30x30, 30x50, 25x30, 25x50 mm i inne
pręt rozdzielczy od Ø 6 do Ø 10 lub płaskownik od 25x4 do 30x5.
Ponadto wykonywane są kraty:
- z obramowaniem przyspawanym do końca kraty, wyższym od płaskownika nośnego, tzw. bortnice
- z kątownikami przeciwpoślizgowymi
- z listwami antypoślizgowymi.
- KRATY POMOSTOWE KSZTAŁTOWE
Zakład Wyrobów Metalowych RAPMET specjalizuje się i produkcje według indywidualnych potrzeb konstrukcyjnych, kraty pomostowe kształtowe. Dotyczy to wszystkich rodzajów krat tj. zgrzewanych, wciskanych, prasowanych, nacinanych, nierdzewnych, kwasoodpornych, ciężkich itd.
- KRATY POMOSTOWE KARTONOWE
Kraty kartonowe przenoszą duże obciążenia o zmiennych kierunkach. Wykonuje się je z płaskowników nośnych z prostopadłymi nacięciami, w których umieszcza się elementy łączące: płaskowniki lub pręty rozdzielcze. Kraty są dostępne w wersjach: z obramowaniem przyspawanym do obrzeży, wyższym od płaskownika nośnego (tzw. bortnice), z kątownikami lub listwami przeciwpoślizgowymi. Dostępne w wykonaniu również ze stali nierdzewnej 1.4301 (304) lub kwasoodpornej 1.4404 (316L) wg DIN 24537.
Kraty kartonowe najczęstsze zastosowanie:
- place składowe, w halach produkcyjnych i magazynach
- w portach morskich i lotniczych
- wypełnienia balustrad, barierek lub balkonów
- pokrycie fasad budynków
- siatki stropowe, elewacje, podwieszane sufity
- drogi awaryjne
- kraty na podbudowy maszyn do cięcia wodnego lub laserowego
Materiał - stal ocynkowana ogniowo (gat. S235, S355), stal nierdzewna, stal kwasoodporna (gat. 1.4301 i 1.4404)
- KRATY POMOSTOWE ŻALUZJOWE
To kraty składane i punktowo spawane wykonane w technologii krat kartonowych, lecz z ukośnymi nałożonymi pod kątem 45° płaskownikami poprzecznymi, całość połączona jest metodą spawania punktowego. Wysokość płaskowników nośnych i poprzecznych: 20, 25, 30, 35, 40 mm, grubość: 2 mm. Do ich produkcji stosowana jest stal, stal nierdzewna lub aluminium.
Kraty żaluzjowe przede wszystkim mają zastosowanie w estetycznych przejrzystych konstrukcjach, przy wypełnieniu barierek, wypełnieniu balustrad, wypełnieniu balkonów, do budowy dróg awaryjnych, jako kraty wentylacyjne, na pomostach, na mostach, a szczególnie w miejscach, w których nie jest wymagana przejrzystość krat. Dodatkową bardzo ważną funkcją, jaką spełniają kraty żaluzjowe jest ochrona przed słońcem.
- KRATY SECURITY MESH
Kraty security mesh - kraty zagęszczane, wykonane w technologii krat zgrzewanych (płaskownikami nośnymi od 25x2 do 40x4 mm), oraz kraty serratowanej poprzez wspawanie od dołu pomiędzy płaskownikami nośnymi płaskownika (taśmą ażurową) o grubości g=0,7 mm z otworami 8 mm na 8 mm.
- KRATY POMOSTOWE KORTENOWE
Kraty kortenowe - wykonywane w technologii krat prasowanych ze stali odpornej na korozję atmosferyczną; oczko 33x22, 33x33 i inne; płaskownik nośny 30x2 i inne.
Korten - to rodzaj stali (stalowej blachy) pokrytej charakterystycznym, rdzawym nalotem, który powstaje po poddaniu jej procesowi wstępnej oksydacji lub pod wpływem czynników atmosferycznych. Te właściwości korten zawdzięcza miedzi będącej składnikiem stopu.
To za jej sprawą na powierzchni blachy powstaje samoregenerująca się jednolita powłoka (patyna) która zapewnia zwiększoną odporność na warunki atmosferyczne i hamuje proces korozji.
Blacha kortenowa bez dodatkowych zabiegów zabezpieczających może przetrwać, co najmniej kilkadziesiąt, a zatem to bardzo trwały materiał, o dużych walorach konstrukcyjnych.
W ostatnim czasie architekci ze względu na walory estetyczne kortenu wyjątkowo chętnie i często sięgają po "zardzewiałą" blachę. Najbardziej oczywistym kontekstem dla użycia kortenu wydają się tereny przemysłowe.
Zastosowanie niepowlekanych krat kortenowych, odpornych na warunki atmosferyczne w konstrukcjach stalowych pozwala oszczędzić koszty obróbki powierzchniowej.
Przy tym elegancka, brązowa powierzchnia pokryta patyną to także wyróżniający walor architektoniczny.
- KRATY POMOSTOWE PROFILOWANE
Kraty profilowane - z blachy ze stali zwykłej, stali nierdzewnej, aluminium lub miedzi o grubości 1,5, 2, 2,5 i 3mm, w długościach do 6 metrów i w standardowych szerokościach (także z wytłoczeniem przeciwpoślizgowym). Parametry te pozwalają na optymalne rozplanowanie powierzchni pomostu. W procesie produkcji wycinanie są otwory, przetłaczane i zaginane boczne krawędzie. Kraty profilowane w przekroju poprzecznym stanowią tzw. C-profil.
Bardzo łatwe w montażu sąsiadujące elementy łączy się za pomocą śrub i przytwierdza do konstrukcji, zapewnia to optymalne rozplanowanie powierzchni. Otwory w ścianach bocznych służą do skręcenia ze sobą elementów w sposób gwarantujący solidną i sztywną powierzchnię – nie występuje efekt klawiszowania krat.
Kraty pomostowe profilowane przy wszechstronnym ich zastosowaniu zapewniają duże bezpieczeństwo i posiadają doskonałe właściwości przeciwpoślizgowe. Otwory odpowiednio wyprofilowane doskonale odprowadzają wszelkiego typu płynne i śliskie substancje z powierzchni kraty. Stopnie schodów produkowane są także z tych krat, a to daje możliwość zachowanie ciągu komunikacyjnego w jednolitości. Mogą stanowić bezpieczne przykrycie wykopów ziemnych, kanałów, kładek dla pieszych - niemal w każdych warunkach otoczenia. Walory estetyczne umożliwiają zastosowanie tych krat, jako elementów elewacyjnych (np. elewacje ścian). Przy zachowaniu porównywalnych obciążeń zastosowanie krat profilowanych pozwala na znaczne obniżenie ciężaru konstrukcji.
- KRATY POMOSTOWE KOMPOZYTOWE
Kraty pomostowe z tworzyw sztucznych (kraty kompozytowe) powstają poprzez połączenie włókna szklanego (zbrojenie) z termoutwardzalną żywicą (z dodatkiem pigmentów barwiących), co daje jeden silnie zespolony element Zastosowaniu żywicy i włókien szklanych, gwarantuje zwiększenie wytrzymałości mechanicznej, równomierne przenoszenie obciążeń, a jako elementy nośne mogą służyć dowolne krawędzie, zarazem są wyjątkowo wytrzymałe, bardzo lekkie, dodatkowym atutem jest odporność na korozję, oraz niektóre środki chemiczne.
Kraty kompozytowe znajdują zastosowanie jako:
- pomosty robocze w oczyszczalniach ścieków i przy wannach galwanicznych, instalacjach chemicznych
- rusztowania robocze, ciągi piesze
- platformy, podłogi, stopnie schodów, w środowiskach gdzie występuje silne działanie korozji
- przykrycia studzienek i kanałów
- UCHWYTY DO KRAT POMOSTOWYCH
Oferuje elementy mocujące do krat pomostowych, przeznaczeniem ich jest przymocowanie (przytwierdzenie) kraty do konstrukcji. Standardowo wszystkie elementy mocujące są ocynkowane ogniowo.
Produkujemy cztery uchwyty do mocowania krat pomostowych:
- uchwyt standardowy (śruba M8x70 wg DIN 558 z nakrętką M8 wg DIN 557)
- uchwyt hakowy (pręt Ø 8)
- uchwyt specjalny (pręt Ø 10)
- uchwyt do łącznia krat (śruba M8x70 wg DIN 558 z nakrętką M8 wg DIN 557)
- STOPNIE SCHODÓW I SZCZEBLE DRABIN
Stopnie schodów i szczeble drabin wykonujemy na bazie kraty zgrzewanej i wciskanej wg DIN 24531. Stopnie schodowe wykonywane są z krat z prętami i wciskanym płaskownikiem. Możliwe jest wykonanie stopni schodowych o dowolnych wymiarach. Cechują się wytrzymałością, lekkością, łatwość montażu i najwyższą trwałością. Każdy stopień wyposażony jest w specjalną listwę antypoślizgową chroniącą przed poślizgiem i wypadkiem. Dodatkową funkcją listwy jest usztywnienie stopnia w najbardziej obciążonym miejscu.
Zastosowanie:
- do wypełniania konstrukcji ciągów komunikacyjnych w budownictwie przemysłowym i komunalnym.
Zabezpieczenie antykorozyjne przez ocynkowanie ogniowe w/g EN ISO 1461.
Stopnie wykonywane są również ze stali nierdzewnej i kwasoodpornej.
Oznaczenia stopni:
- SOZ - stopnie zgrzewane
- TPO - stopnie wciskane
- POCHYLNIE DLA NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Pochylnie dla niepełnosprawnych produkowane przez ZWM Rapmet wykonane są jako konstrukcje stalowe zabezpieczone antykorozyjnie poprzez cynkowanie ogniowe. Zastosowanie kratek ażurowych na wypełnienie pochylni jest w praktyce bardzo korzystne, gdyż padający deszcz, śnieg czy opadające liście nie zalegają na powierzchni.
Pochylnie dla niepełnosprawnych produkowane przez firmę Rapmet spełniają podstawowe wytyczne zawarte w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie – wyjątki dotyczące dostępności budynków dla osób niepełnosprawnych.
Główne wytyczne:
- antypoślizgowa powierzchnia,
- minimalna szerokość pochylni 120 cm,
- maksymalna długość jednego biegu 900 cm,
- minimalna szerokość spocznika pomiędzy pochylnią a wejściem to 150 cm,
- spoczniki pomiędzy pochylniami powinny mieć minimum 140 cm,
- na całym obwodzie pochylni i spoczników potrzebny jest próg o wysokości 5–7 cm,
- kąt nachylenia – w zależności od różnicy poziomów powinien się zawierać w przedziale od 6% do 15%,
- poręcze powinny znajdować się na wysokości 700 cm i 900 cm, przy czym odstęp między nimi powinien mieścić się w granicach 1 ÷ 1,1 m.
KRATY POMOSTOWE I ICH ZASTOSOWANIE
Oferta zakładu produkcyjnego Rapmet to między innymi, szeroki asortyment wysokiej jakości krat pomostowych i stopni schodów. Oferowane produkty wykonywane są zarówno ze stali zwykłej, nierdzewnej, kwasoodpornej, kortenowej, aluminium i materiałów kompozytowych (z włókna szklanego i żywicy poliestrowej). Proponowane rozwiązania znajdują zastosowanie w każdej dziedzinie, począwszy od materiałów przeznaczonych na podłogi, balustrady, aż po elementy elewacji.
Można z nich budować między innymi pomosty, schody, kładki, rampy, pochylnie, podesty, ciągi komunikacyjne przy rurociągach, zbiornikach, pomosty suwnic, pomosty towarów podsuwnicowych (w wersji gładkiej, lub antypoślizgowej, w zakładach przemysłowych i nie tylko), pochylnie, podjazdy dla wózków inwalidzkich, wózków dziecięcych, zabezpieczenia otworów, zakrycia studzienek, kanałów ulicznych, samochodowych, elementy stropów, elementy elewacji, elementy małej architektury, ogrodzenia i inne.
Specjalnością naszą są kraty kartonowe, kraty o nietypowych, nieregularnych kształtach, które mogą przenosić duże obciążenia (konstrukcja zgodnie z normą DIN 24537).